Uwaga- zbliża się termin utraty ważności dokumentów rejestracyjnych wydanych na podstawie „starych przepisów”. Właściciele jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m zobowiązani są do zarejestrowania jednostek z wykorzystaniem systemu REJA 24. Termin, w którym należy dokonać powtórnej rejestracji – do 31 stycznia 2023 r.
W okresie przejściowym, dokumenty rejestracyjne wydane na podstawie dotychczasowych przepisów zachowują ważność, a właściciele jednostek pływających muszą je na nowo zarejestrować z wykorzystaniem Systemu REJA24 zgodnie z terminami wskazanymi poniżej.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (85) 65 66 536 – Wydział Budownictwa, Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach (pok. 214, II piętro).
Przypominamy, iż właściciel jednostki pływającej zarejestrowanej w nowym rejestrze (System REJA) jest obowiązany zawiadomić organ rejestrujący o:
- zbyciu jednostki,
- nabyciu jednostki,
- zmianie stanu faktycznego (zmiana danych w rejestrze),
- zmianie stanu faktycznego wymagającej wykreślenia jednostki z rejestru.
Na zgłoszenie powyższych zdarzeń właściciel ma 30 dni, licząc od dnia zaistnienia zdarzenia.