Starostwo Powiatowe w Siemiatyczach zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej www.siemiatycze.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony www.siemiatycze.pl.

Strona www.siemiatycze.pl jest częściowo zgodna z ustawą z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

a) niezgodność z ustawą:
– materiały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej, głównie skany dokumentów
– w zdjęciach nagłówkowych artykułów brakuje alternatywnego tekstu
– filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących i niedosłyszących, poprawienie dostępności strony
– materiały dostarczone do publikacji ze źródeł zewnętrznych,
– materiały bardzo obszerne, których wytworzenie odbywa się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwia wpływ na ich docelową formę,
– materiały posiadające strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji.

b) treść nie wchodzi w zakres mających zastosowanie przepisów:
– mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,

Niniejszą deklarację sporządzono 2020-09-04 na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. Ostatnia aktualizacja deklaracji: 2024-03-21.

Ostatnia istotna aktualizacja strony: 2020-12-11

Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Piotr Pietrasiuk, email: piotr.pietrasiuk@siemiatycze.pl. Kontaktować się można także dzwoniąc na numer telefonu 85 656 65 14. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Postępowanie odwoławcze
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu zgodnie z art 18 ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu siedmiu dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż dwa miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Prezesa Zarządu PFRON

Dostępność architektoniczna
Siedziba Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach mieści się przy ul. Legionów Piłsudskiego 3, 17-300 Siemiatycze.
Przed budynkiem wyznaczono miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do budynku prowadzi jedno wejście (od ul. Legionów Piłsudskiego), przy którym znajduje się winda. Na przyciskach windy są oznaczenia w alfabecie brajla.
Biuro obsługi klienta znajduje się na parterze i osoba na wózku może tam dojechać. Osoby na wózkach mają możliwość korzystania z korytarza – pracownicy Starostwa dostosowują się do petentów. Możliwe jest wejście do budynku z psem asystującym