Rządowy Program Odbudowy Zabytków – edycja druga
Uchwała Nr XLV/318/24 Rady Powiatu Siemiatyckiego
z dnia 12 stycznia 2024 r.
w sprawie przyznania w 2024 r. dotacji celowej z budżetu powiatu siemiatyckiego na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków z dofinansowaniem z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków – edycja druga
Na podstawie art. 81 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022 r. poz. 840; zm.: Dz. U. z 2023 r. poz. 951 i poz. 1688) i § 8 ust. 1 uchwały Nr XXXI/239/22 Rady Powiatu Siemiatyckiego z dnia 5 grudnia 2022 r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie powiatu siemiatyckiego (Dz. Urz. Woj. Podl. z 2022 r. poz. 5777; zm.: Dz. Urz. Woj. Podl. z 2022 r. poz. 6038) Rada Powiatu Siemiatyckiego uchwala, co następuje:
- 1. Przyznaje się dotację celową w roku budżetowym 2024:
1) Rzymskokatolickiej Parafii św. Stanisława Biskupa Męczennika w Milejczycach, ul. Kościelna 1, 17-332 Milejczyce, na prace przy zabytku – kościół parafialny p.w. św. Stanisława w Milejczycach, wpisanym do rejestru zabytków na zadanie: “Remont elewacji na zabytkowym kościele w Milejczycach” w kwocie: 500 048,95 zł, w tym z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków: 490 047,97 zł.
2) Parafii Prawosławnej “Cudownego Zbawiciela” w Rogawce, Rogawka 67A, 17-300 Siemiatycze, na prace przy zabytku – cerkiew parafialna pw. Cudownego Zbawiciela w Rogawce gm. Siemiatycze, wpisanym do rejestru zabytków na zadanie: “Remont cerkwi pw. Cudownego Zbawiciela w Rogawce” w kwocie: 124 316,87 zł, w tym z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków: 121 830,53 zł.
- 2. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Siemiatyckiego.
- 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w Biuletynie Informacji Publicznej, stronie internetowej oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach.
- 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady
Henryk Boguszewski
Informacja
dot. wniosków przedstawionych do udzielenia dotacji z budżetu Powiatu Siemiatyckiego z dofinansowaniem w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie powiatu siemiatyckiego
W ramach ogłoszonego naboru wniosków wpłynęły 2 oferty:
1. Parafia Prawosławna pw. Cudownego Zbawiciela w Rogawce na zadanie „Remont cerkwi pw. Cudownego Zbawiciela w Rogawce”. Całkowita kwota zadania 124 316,87 zł, wnioskowana kwota dotacji 124 316,87 zł,
2. Rzymskokatolicka Parafia pw. Św. Stanisława Biskupa w Milejczycach na zadanie „Remont elewacji na zabytkowym kościele w Milejczycach” Całkowita kwota zadania 500 048,95zł, wnioskowana kwota dotacji 500 048,95zł,
Wszystkie oferty zostały sprawdzone pod względem formalnym i merytorycznym przez Komisje Opiniującą oraz zaopiniowane pozytywnie.
Uchwała Nr 160/905/23 Zarządu Powiatu Siemiatyckiego z dnia 11 sierpnia 2023 r.
w sprawie ogłoszenia naboru wniosków o udzielenie dotacji z dofinansowaniem z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków – edycja druga na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie powiatu siemiatyckiego
Na podstawie art. 32 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1526; zm.: Dz.U. z 2023 r. poz. 572) w związku z § 6 ust. 1a uchwały Nr XXXI/239/22 Rady Powiatu Siemiatyckiego z dnia 5 grudnia 2022 r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie powiatu siemiatyckiego (Dz. Urz. Woj. Podl. z 2022 r. poz. 5777 ze zm.) Zarząd Powiatu Siemiatyckiego uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Ogłasza się nabór wniosków o udzielenie dotacji z dofinansowaniem z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków edycja druga na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie powiatu siemiatyckiego.
2. Treść ogłoszenia o naborze wniosków stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Ogłoszenie, o którym mowa w § 1 ust. 2 zamieszczone zostanie w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej oraz na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Staroście Siemiatyckiemu.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Zarządu: Marek Bobel
Członkowie Zarządu: Sylwester Zgierun, Jerzy Szawkało, Jan Markiewicz, Krzysztof Zygmunt Andruszkiewicz
Załącznik do uchwały nr 160/905/23 Zarządu Powiatu Siemiatyckiego z dnia 11 sierpnia 2023 r.
Ogłoszenie
W związku z uchwałą nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. w sprawie Rządowego Programu Odbudowy Zabytków oraz uchwałą Nr XXXI/239/22 Rady Powiatu Siemiatyckiego z dnia 5 grudnia 2022 r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie powiatu siemiatyckiego (Dz. Urz. Woj. Podl. z 2022 r. poz. 5777 ze zm.) Zarząd Powiatu Siemiatyckiego ogłasza nabór wniosków o udzielenie dotacji z dofinansowaniem z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków – edycja druga na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie powiatu siemiatyckiego.
- Dotacja może być udzielona podmiotowi, który posiada tytuł prawny do zabytku wynikający z prawa własności zabytku, użytkowania wieczystego, ograniczonego prawa rzeczowego, trwałego zarządu albo stosunku zobowiązaniowego.
- Dotacja może obejmować wyłącznie dofinansowanie nakładów koniecznych na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych w zakresie określonym w art. 77 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 840 ze zm.), ustalonych na podstawie przedłożonego do wniosku o dotację kosztorysu.
- Dotacja, dofinansowana z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków – edycja druga, po uzyskaniu ww. dofinansowania przez Powiat Siemiatycki, może być udzielona w wysokości do 100% kosztów kwalifikowanych wynikających z kosztorysu z zastrzeżeniem, że wnioskowana kwota dotacji nie może być wyższa niż 3 500 000 zł, w tym z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków – do 98% kwoty dotacji oraz z budżetu powiatu – do 2% dotacji.
- Dotacja może być przeznaczona wyłącznie na prace lub roboty określone w umowie o udzielenie dotacji, bez możliwości finansowania kosztów stałych działalności Wnioskodawcy, ani zakupów i zadań inwestycyjnych oraz prac remontowo-budowlanych wykraczających poza zadania określone w umowie.
- Podmioty, o których mowa w pkt 1, zainteresowane otrzymaniem dotacji, składają wniosek o udzielenie dotacji zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik do uchwały Nr XXXI/239/22 Rady Powiatu Siemiatyckiego z dnia 5 grudnia 2022 r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie powiatu siemiatyckiego (Dz. Urz. Woj. Podl. z 2022 r. poz. 5777 ze zm.).
- Wnioski należy składać do Zarządu Powiatu Siemiatyckiego w terminie do 16 sierpnia 2023 r. do godz. 10.00. O dacie złożenia wniosku decyduje data wpływu do Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach, ul. Legionów Piłsudskiego 3, 17-300 Siemiatycze.
- Do wniosku należy dołączyć aktualne załączniki:
- dokument potwierdzający posiadanie przez Wnioskodawcę tytułu prawnego do zabytku oraz zgodę na przeprowadzenie prac lub robót określonych we wniosku:
- współwłaścicieli zabytku – jeśli nie są Wnioskodawcami,
- członków wspólnoty wyrażoną w formie uchwały – w przypadku wspólnot mieszkaniowych;
- decyzję o wpisie zabytku do rejestrów zabytków lub gminnej ewidencji zabytków,
- pozwolenia wojewódzkiego konserwatora zabytków na przeprowadzenie prac lub robót objętych wnioskiem, jeśli jest wymagane,
- pozwolenia na budowę lub potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia przez właściwy organ administracji architektoniczno-budowlanej, jeśli jest wymagane,
- dokument potwierdzający prawo do reprezentacji podmiotu, jeśli dotyczy;
- kosztorys stanowiący zestawienie kosztów przedsięwzięcia;
- fotografie zabytku obrazujące stan techniczny całości zabytku oraz części, przy której mają być prowadzone prace lub roboty;
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych.
- Wszystkie załączniki do wniosku będące kopiami dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Wnioskodawcę lub osobę upoważnioną do reprezentowania Wnioskodawcy.
- W przypadku Wnioskodawcy prowadzącego działalność gospodarczą lub działalność rolniczą, dotacja stanowić będzie odpowiednio pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie, a jej udzielenie następuje zgodnie z:
- rozporządzeniem Komisji (UE) Nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de Minimis (Dz. U. UE L 352/1 z 24.12.2013 r.), zmienionym rozporządzeniem Komisji (UE) 2020/972 z dnia 2 lipca 2020 r. zmieniającego rozporządzenie (UE) nr 1407/2013 w odniesieniu do jego przedłużenia oraz zmieniającego rozporządzenie (UE) nr 651/2014 w odniesieniu do jego przedłużenia i odpowiednich dostosowań (Dz. U. UE L 215/3 z 7.07.2020);
- rozporządzeniem Komisji (UE) Nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. U. UE L 352/9 z 24.12.2013 r.), zmienionym rozporządzeniem Komisji (UE) 2019/316 z dnia 21 lutego 2019 r. zmieniającego rozporządzenie (UE) nr 1408/2013 w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. U. UE LI 51/1 z 22.02.2019 r.).
- W przypadku przekroczenia dopuszczalnego pułapu pomocy de minimis lub/i poziomu dopuszczalnej intensywności pomocy dotacja nie zostanie udzielona.
- W przypadku ubiegania się o pomoc de minimis, Wnioskodawca wraz z wnioskiem o udzielenie dotacji jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy:
1) wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
2) informacji określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010 r. Nr 53, poz. 311 ze zm.);
3) informacji określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. z 2010 r. Nr 121 poz. 810).
- Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji, ani przyznaniem dotacji we wnioskowanej wysokości. Wnioskodawcy nie przysługuje roszczenie o przyznanie dotacji.
- Dokumentacja wniosków nie podlega zwrotowi.
- Złożone wnioski pozostają bez rozpoznania w przypadku:
- złożenia wniosku po terminie;
- złożenia wniosku przez podmiot nieuprawniony;
- złożenia wniosku bez wymaganych załączników lub wypełnionego nieprawidłowo;
- złożenia wniosku niezgodnie z limitem określonym w pkt. 4.
- Złożone wnioski o udzielenie dotacji podlegają ocenie pod względem formalnym i merytorycznym przez Komisję Opiniującą powołaną przez Zarząd Powiatu Siemiatyckiego, zwaną dalej „Komisją”. Komisja przedstawi Zarządowi Powiatu Siemiatyckiego opinię w zakresie złożonych wniosków. Komisja opiniując wnioski stosuje następujące kryteria:
- znaczenie zabytku dla dziedzictwa kulturowego ze szczególnym uwzględnieniem jego wartości historycznej, naukowej lub artystycznej;
- dostępność zabytku dla społeczeństwa;
- aktualny stan zachowania i zagrożenia zabytku;
- zakres i koszt realizacji planowanych prac;
- zaangażowanie finansowe Wnioskodawcy, a także wskazane inne źródła finansowania prac lub robót;
- poniesione przez Wnioskodawcę nakłady konieczne na wykonanie prac przy danym zabytku.
- Dotacja z dofinansowaniem z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków – edycja druga może zostać udzielona pod warunkiem otrzymania promesy wstępnej – zapewnienia dofinansowania z tego programu danej inwestycji. Zarząd Powiatu Siemiatyckiego po otrzymaniu promesy wstępnej przedłoży rekomendacje w sprawie udzielenia dotacji Radzie Powiatu Siemiatyckiego, która podejmie w tej sprawie uchwałę określającą:
- podmiot otrzymujący dotację;
- nazwę zabytku;
- nazwę zadania objętego dotacją;
- kwotę przyznanej dotacji.
- Uchwała Rady Powiatu Siemiatyckiego w sprawie udzielenia dotacji stanowić będzie podstawę do zawarcia umowy z Wnioskodawcą.
- Informacja o przyznaniu lub odmowie przyznania dotacji zostanie podana do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie: na stronie internetowej i BIP oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa.
- Szczegółowe informacje na temat Rządowego Programu Ochrony Zabytków znajdują się na stronie internetowej Banku Gospodarstwa Krajowego: https://www.bgk.pl/programy-i-fundusze/programy/rzadowy-program-odbudowy-zabytkow/
Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
- administratorem Państwa danych osobowych jest: Starosta Powiatu Siemiatyckiego, 17-300 Siemiatycze, ul. Legionów Piłsudskiego 3, powiat@siemiatycze.pl tel.: +48856566500, faks: +4885656650, NIP: 5441437102, REGON: 050666326
- został wyznaczony inspektor ochrony danych w Starostwie Powiatowym w Siemiatyczach, którym jest Pan Andrzej Szepietowski, adres e-mail andrzej.szepietowski@siemiatycze.pl tel.: +48856560266
- Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań wynikających z postanowień obowiązującego prawa na podstawie odpowiednich ustaw i rozporządzeń;
- udostępnianie danych osobowych innym odbiorcom Państwa danych osobowych będzie następowało wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów, organom administracji rządowej i samorządowej, sądom, instytucjom oraz służbom i strażom;
- Państwa dane osobowe będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej wyłącznie w celu realizacji zadań określonych w przepisach;
- Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji zadań administracji samorządowej i rządowej w sposób określony w obowiązujących przepisach oraz okres wynikający z przepisów prawa dot. archiwizacji;
- każdy z Państwa posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (*jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- każdy ma prawo wniesienia skargi do GIODO (PUODO) gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących Pani/Pana osoby narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
- podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, warunkiem zawarcia umowy a w niektórych przypadkach warunkiem umownym. Jest Pani/Pan zobowiązana do ich podania a konsekwencją niepodania danych osobowych brak możliwości wszczęcia postępowań (załatwienia określonych spraw);
ZAŁĄCZNIKI:
zgoda na przetwarzanie danych osobowych
Rządowy Program Odbudowy Zabytków – edycja pierwsza
UCHWAŁA NR XXXVIII/282/23
RADY POWIATU SIEMIATYCKIEGO
z dnia 28 lipca 2023 r.
w sprawie przyznania w 2023 r. dotacji celowej z budżetu powiatu siemiatyckiego na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków z dofinansowaniem z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
Na podstawie art. 81 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2022 r. poz. 840; zm.: Dz. U. z 2023 r. poz. 951) i § 8 ust. 1 uchwały Nr XXXI/239/22 Rady Powiatu Siemiatyckiego z dnia 5 grudnia 2022 r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie powiatu siemiatyckiego (Dz. Urz. Woj. Podl. z 2022 r. poz. 5777; zm.: Dz. Urz. Woj. Podl. z 2022 r. poz. 6038) Rada Powiatu Siemiatyckiego uchwala, co następuje:
1. Przyznaje się dotację celową w roku budżetowym 2023:
1) Parafii Rzymskokatolickiej pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Siemiatyczach, 3 Maja 2, 17-300 Siemiatycze, na prace przy zabytku – budynek Klasztoru Zgromadzenia Księży Misjonarzy w Siemiatyczach, wpisanym do rejestru zabytków na zadanie: „Remont zabytkowego budynku Klasztoru Zgromadzenia Misjonarzy w Siemiatyczach” w kwocie: 3 497 205,97 zł, w tym z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków: 3 427 301,85 zł.
2) Rzymskokatolickiej Parafii św. Stanisława Biskupa Męczennika w Milejczycach, ul. Kościelna 1, 17-332 Milejczyce, na prace przy zabytku – kościół parafialny p.w. św. Stanisława w Milejczycach, wpisanym do rejestru zabytków na zadanie: “Wymiana instalacji elektrycznych niskoprądowych i wysokoprądowych w zabytkowym kościele w Milejczycach” w kwocie: 150 000,00 zł, w tym z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków: 147 000,00 zł.
3) Fundacji Imienia Własnego, ul. Barska 29, 02-315 Warszawa, na prace przy zabytku – kapliczka na cmentarzu kościelnym przy dzwonnicy w Miłkowicach-Maćkach, wpisanym do rejestru zabytków na zadanie: “Ostatni etap prac restauratorskich przy kapliczce słupowej (XVIII w. na cmentarzu przykościelnym w Miłkowicach-Maćkach)” w kwocie: 24 600,00 zł, w tym z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków: 24 108,00 zł.
2. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Siemiatyckiego.
3. Uchwała podlega ogłoszeniu w Biuletynie Informacji Publicznej, stronie internetowej oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach.
4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady
Henryk Boguszewski
Informacja
dot. wniosków przedstawionych do udzielenia dotacji z budżetu Powiatu Siemiatyckiego z dofinansowaniem w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie powiatu siemiatyckiego
W ramach ogłoszonego naboru wniosków wpłynęły 3 oferty:
1. Fundacja Imienia Własnego, na zadanie pn. „Ostatni etap prac restauratorskich przy kapliczce słupowej (XVIIIw.) na cmentarzu przykościelnym w Miłkowicach Maćkach”. Całkowita kwota zadania: 28.999,99zł, wnioskowana kwota dotacji 24.600,00zł.
2. Parafia Rzymskokatolicka pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Siemiatyczach na zadanie pn. „Remont zabytkowego budynku Klasztoru Zgromadzenia Misjonarzy w Siemiatyczach”. Całkowita kwota zadania: 3.497.205,97, wnioskowana kwota dotacji 3.497.205,97zł,
3. Rzymskokatolicka Parafia św. Stanisława Biskupa Męczennika w Milejczycach, na zadanie pn. „Wymiana instalacji elektrycznych niskoprądowych i wysokoprądowych w zabytkowym kościele w Milejczycach”. Całkowita kwota zadania: 150.000,00zł, wnioskowana kwota dotacji 150.000,00zł
Wszystkie oferty zostały sprawdzone pod względem formalnym i merytorycznym przez Komisje Opiniującą oraz zaopiniowane pozytywnie.
Zarząd Powiatu Siemiatyckiego na posiedzeniu w dn. 2 marca 2023r. w oparciu o pozytywną opinię przedstawioną przez Komisję Opiniującą postanowił wystąpić o dofinansowanie dla w/w wniosków w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
UWAGA!!
Zgodnie z uchwałą Nr 139/809/23 Zarządu Powiatu Siemiatyckiego z dnia 25 stycznia 2023r.
nabór wniosków na dofinansowanie prac przy zabytkach w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków został przedłużony do 10 lutego 2023r. do godz. 10.00.
O dacie złożenia wniosku decyduje data wpływu do Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach, ul. Legionów Piłsudskiego 3, 17-300 Siemiatycze.
PEŁNA TREŚĆ UCHWAŁY poniżej
Uchwała Nr 139/809/23 Zarządu Powiatu Siemiatyckiego z dnia 25 stycznia 2023 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie ogłoszenia naboru wniosków o udzielenie w 2023 r. dotacji z dofinansowaniem z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie powiatu siemiatyckiego
Na podstawie art. 32 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1526) w związku z § 6 ust. 1a uchwały Nr XXXI/239/22 Rady Powiatu Siemiatyckiego z dnia 5 grudnia 2022 r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie powiatu siemiatyckiego (Dz. Urz. Woj. Podl. z 2022 r. poz. 5777 ze zm.) Zarząd Powiatu Siemiatyckiego uchwala, co następuje:
1. W uchwale Nr 138/802/23 Zarządu Powiatu Siemiatyckiego z dnia 16 stycznia 2023 r. w sprawie ogłoszenia naboru wniosków o udzielenie w 2023 r. dotacji z dofinansowaniem z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie powiatu siemiatyckiego dokonuje się następującej zmiany treści załącznika: pkt. 6 otrzymuje brzmienie:
„6. Wnioski należy składać do Zarządu Powiatu Siemiatyckiego w terminie do 10 lutego 2023 r. do godz. 10.00. O dacie złożenia wniosku decyduje data wpływu do Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach, ul. Legionów Piłsudskiego 3, 17-300 Siemiatycze.
2. Wykonanie uchwały powierza się Staroście Siemiatyckiemu.
3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia
Przewodniczący Zarządu: Marek Bobel,
Członkowie Zarządu: Sylwester Zgierun, Jerzy Górski, Jan Markiewicz, Krzysztof Zygmunt Andruszkiewicz
Uchwała Nr 138/802/23 Zarządu Powiatu Siemiatyckiego z dnia 16 stycznia 2023 r.
w sprawie ogłoszenia naboru wniosków o udzielenie w 2023 r. dotacji z dofinansowaniem z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie powiatu siemiatyckiego
Na podstawie art. 32 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1526) w związku z § 6 ust. 1a uchwały Nr XXXI/239/22 Rady Powiatu Siemiatyckiego z dnia 5 grudnia 2022 r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie powiatu siemiatyckiego (Dz. Urz. Woj. Podl. z 2022 r. poz. 5777 ze zm.) Zarząd Powiatu Siemiatyckiego uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Ogłasza się nabór wniosków o udzielenie w 2023 r. dotacji z dofinansowaniem z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie powiatu siemiatyckiego.
2. Treść ogłoszenia o naborze wniosków stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Ogłoszenie, o którym mowa w § 1 ust. 2 zamieszczone zostanie w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej oraz na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Staroście Siemiatyckiemu.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Zarządu: Marek Bobel,
Członkowie Zarządu: Sylwester Zgierun, Jerzy Górski, Jan Markiewicz, Krzysztof Zygmunt Andruszkiewicz
Załącznik do uchwały nr 138/802/23 Zarządu Powiatu Siemiatyckiego z dnia 16 stycznia 2023 r.
Ogłoszenie
W związku z uchwałą nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. w sprawie Rządowego Programu Odbudowy Zabytków oraz uchwałą Nr XXXI/239/22 Rady Powiatu Siemiatyckiego z dnia 5 grudnia 2022 r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie powiatu siemiatyckiego (Dz. Urz. Woj. Podl. z 2022 r. poz. 5777 ze zm.) Zarząd Powiatu Siemiatyckiego ogłasza nabór wniosków o udzielenie w 2023 r. dotacji z dofinansowaniem z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie powiatu siemiatyckiego.
-
Dotacja może być udzielona podmiotowi, który posiada tytuł prawny do zabytku wynikający z prawa własności zabytku, użytkowania wieczystego, ograniczonego prawa rzeczowego, trwałego zarządu albo stosunku zobowiązaniowego.
-
Dotacja może obejmować wyłącznie dofinansowanie nakładów koniecznych na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych w zakresie określonym w art. 77 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 840), ustalonych na podstawie przedłożonego do wniosku o dotację kosztorysu.
-
Dotacja, dofinansowana z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków, po uzyskaniu ww. dofinansowania przez Powiat Siemiatycki, może być udzielona w wysokości do 100% kosztów kwalifikowanych wynikających z kosztorysu z zastrzeżeniem, że wnioskowana kwota dotacji nie może być wyższa niż 3 500 000 zł, w tym z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków – do 98% kwoty dotacji oraz z budżetu powiatu – do 2% dotacji.
-
Dotacja może być przeznaczona wyłącznie na prace lub roboty określone w umowie o udzielenie dotacji, bez możliwości finansowania kosztów stałych działalności Wnioskodawcy, ani zakupów i zadań inwestycyjnych oraz prac remontowo-budowlanych wykraczających poza zadania określone w umowie.
-
Podmioty, o których mowa w pkt 1, zainteresowane otrzymaniem dotacji, składają wniosek o udzielenie dotacji zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik do uchwały Nr XXXI/239/22 Rady Powiatu Siemiatyckiego z dnia 5 grudnia 2022 r. w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie powiatu siemiatyckiego (Dz. Urz. Woj. Podl. z 2022 r. poz. 5777 ze zm.).
-
Wnioski należy składać do Zarządu Powiatu Siemiatyckiego w terminie do 27 stycznia 2023 r. do godz. 10.00. O dacie złożenia wniosku decyduje data wpływu do Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach, ul. Legionów Piłsudskiego 3, 17-300 Siemiatycze.
-
Do wniosku należy dołączyć aktualne załączniki:
-
dokument potwierdzający posiadanie przez Wnioskodawcę tytułu prawnego do zabytku oraz zgodę na przeprowadzenie prac lub robót określonych we wniosku:
-
współwłaścicieli zabytku – jeśli nie są Wnioskodawcami,
-
członków wspólnoty wyrażoną w formie uchwały – w przypadku wspólnot mieszkaniowych;
-
decyzję o wpisie zabytku do rejestrów zabytków lub gminnej ewidencji zabytków,
-
pozwolenia wojewódzkiego konserwatora zabytków na przeprowadzenie prac lub robót objętych wnioskiem, jeśli jest wymagane,
-
pozwolenia na budowę lub potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia przez właściwy organ administracji architektoniczno-budowlanej, jeśli jest wymagane,
-
dokument potwierdzający prawo do reprezentacji podmiotu, jeśli dotyczy;
-
kosztorys stanowiący zestawienie kosztów przedsięwzięcia;
-
fotografie zabytku obrazujące stan techniczny całości zabytku oraz części, przy której mają być prowadzone prace lub roboty;
-
zgoda na przetwarzanie danych osobowych.
-
Wszystkie załączniki do wniosku będące kopiami dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Wnioskodawcę lub osobę upoważnioną do reprezentowania Wnioskodawcy.
-
W przypadku Wnioskodawcy prowadzącego działalność gospodarczą lub działalność rolniczą, dotacja stanowić będzie odpowiednio pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie, a jej udzielenie następuje zgodnie z:
-
rozporządzeniem Komisji (UE) Nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de Minimis (Dz. U. UE L 352/1 z 24.12.2013 r.), zmienionym rozporządzeniem Komisji (UE) 2020/972 z dnia 2 lipca 2020 r. zmieniającego rozporządzenie (UE) nr 1407/2013 w odniesieniu do jego przedłużenia oraz zmieniającego rozporządzenie (UE) nr 651/2014 w odniesieniu do jego przedłużenia i odpowiednich dostosowań (Dz. U. UE L 215/3 z 7.07.2020);
-
rozporządzeniem Komisji (UE) Nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. U. UE L 352/9 z 24.12.2013 r.), zmienionym rozporządzeniem Komisji (UE) 2019/316 z dnia 21 lutego 2019 r. zmieniającego rozporządzenie (UE) nr 1408/2013 w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym (Dz. U. UE LI 51/1 z 22.02.2019 r.).
-
W przypadku przekroczenia dopuszczalnego pułapu pomocy de minimis lub/i poziomu dopuszczalnej intensywności pomocy dotacja nie zostanie udzielona.
-
W przypadku ubiegania się o pomoc de minimis, Wnioskodawca wraz z wnioskiem o udzielenie dotacji jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy:
1) wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
2) informacji określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010 r. Nr 53, poz. 311 ze zm.);
3) informacji określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. z 2010 r. Nr 121 poz. 810).
-
Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji, ani przyznaniem dotacji we wnioskowanej wysokości. Wnioskodawcy nie przysługuje roszczenie o przyznanie dotacji.
-
Dokumentacja wniosków nie podlega zwrotowi.
-
Złożone wnioski pozostają bez rozpoznania w przypadku:
-
złożenia wniosku po terminie;
-
złożenia wniosku przez podmiot nieuprawniony;
-
złożenia wniosku bez wymaganych załączników lub wypełnionego nieprawidłowo;
-
złożenia wniosku niezgodnie z limitem określonym w pkt. 4.
-
Złożone wnioski o udzielenie dotacji podlegają ocenie pod względem formalnym i merytorycznym przez Komisję Opiniującą powołaną przez Zarząd Powiatu Siemiatyckiego, zwaną dalej „Komisją”. Komisja przedstawi Zarządowi Powiatu Siemiatyckiego opinię w zakresie złożonych wniosków. Komisja opiniując wnioski stosuje następujące kryteria:
-
-
znaczenie zabytku dla dziedzictwa kulturowego ze szczególnym uwzględnieniem jego wartości historycznej, naukowej lub artystycznej;
-
dostępność zabytku dla społeczeństwa;
-
aktualny stan zachowania i zagrożenia zabytku;
-
zakres i koszt realizacji planowanych prac;
-
zaangażowanie finansowe Wnioskodawcy, a także wskazane inne źródła finansowania prac lub robót;
-
poniesione przez Wnioskodawcę nakłady konieczne na wykonanie prac przy danym zabytku.
-
-
Dotacja z dofinansowaniem z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków może zostać udzielona pod warunkiem otrzymania promesy wstępnej – zapewnienia dofinansowania z tego programu danej inwestycji. Zarząd Powiatu Siemiatyckiego po otrzymaniu promesy wstępnej przedłoży rekomendacje w sprawie udzielenia dotacji Radzie Powiatu Siemiatyckiego, która podejmie w tej sprawie uchwałę określającą:
-
podmiot otrzymujący dotację;
-
nazwę zabytku;
-
nazwę zadania objętego dotacją;
-
kwotę przyznanej dotacji.
-
Uchwała Rady Powiatu Siemiatyckiego w sprawie udzielenia dotacji stanowić będzie podstawę do zawarcia umowy z Wnioskodawcą.
-
Informacja o przyznaniu lub odmowie przyznania dotacji zostanie podana do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie: na stronie internetowej i BIP oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Starostwa.
-
Szczegółowe informacje na temat Rządowego Programu Ochrony Zabytków znajdują się na stronie internetowej Banku Gospodarstwa Krajowego: https://www.bgk.pl/programy-i-fundusze/programy/rzadowy-program-odbudowy-zabytkow/
Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
-
administratorem Państwa danych osobowych jest: Starosta Powiatu Siemiatyckiego, 17-300 Siemiatycze, ul. Legionów Piłsudskiego 3, powiat@siemiatycze.pl tel.: +48856566500, faks: +4885656650, NIP: 5441437102, REGON: 050666326
-
został wyznaczony inspektor ochrony danych w Starostwie Powiatowym w Siemiatyczach, którym jest Pan Andrzej Szepietowski, adres e-mail andrzej.szepietowski@siemiatycze.pl tel.: +48856560266
-
Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań wynikających z postanowień obowiązującego prawa na podstawie odpowiednich ustaw i rozporządzeń;
-
udostępnianie danych osobowych innym odbiorcom Państwa danych osobowych będzie następowało wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów, organom administracji rządowej i samorządowej, sądom, instytucjom oraz służbom i strażom;
-
Państwa dane osobowe będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej wyłącznie w celu realizacji zadań określonych w przepisach;
-
Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji zadań administracji samorządowej i rządowej w sposób określony w obowiązujących przepisach oraz okres wynikający z przepisów prawa dot. archiwizacji;
-
każdy z Państwa posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (*jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
-
każdy ma prawo wniesienia skargi do GIODO (PUODO) gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących Pani/Pana osoby narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
-
podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, warunkiem zawarcia umowy a w niektórych przypadkach warunkiem umownym. Jest Pani/Pan zobowiązana do ich podania a konsekwencją niepodania danych osobowych brak możliwości wszczęcia postępowań (załatwienia określonych spraw);
ZAŁĄCZNIKI: wniosek o dofinansowanie, zgoda na przetwarzanie danych osobowych